Look of the Day: ‘Hopeless’ T-Shirt

United Kingdom(Great Britain)

For my first Look of the Day post I chose a Hopeless T- Shirt I bought during the Roy Lichtenstein. A Retrospective exhibition in the Tate Modern, London (previous post).

T-Shirt is a pop culture icon, the main element of the urban fashion and the way to express yourself. Amazingly versatile it suits almost everything depending on cut or design. I couldn’t choose better – a T-shirt with a print of famous pop artist’s work – ideal duo!

Poland

Na pierwszy wpis z kategorii Look of the Day wybrałam koszulkę typu T-shirt z nadrukiem jednego z obrazów Roya Lichtensteina Hopeless kupioną podczas wystawy  w muzeum Tate Modern w Londynie pt. Roy Lichtenstein. A Retrospective (którą opisałam w poprzednim poście).

T-shirt to ikona pop kultury, główny element mody ulicznej oraz narzędzie do wyrażania siebie. Niezwykle uniwersalny pasuje prawie do wszystkiego w zależności od kroju lub wzoru. Nie mogłam więc wybrać lepiej – T-shirt z nadrukiem dzieła jednego z czołowych artystów pop-artu – idealny duet!

——-

T-shirt – Tate Modern (Roy Lichtenstein. A Retrospective)

shorts/szorty – House (cut from long trousers/ucięte długie jeansy)

sandals/sandałki – Top Shop

sunglasses/okulary – Primark

——-

Picture 004

Picture 009

Picture 013

Picture 017

United Kingdom(Great Britain)

Did you know that…

Only two hundred years ago a T-Shirt was used as underwear? It was not until late 19th century that it was popularized  as a part of US marines equipment. Soon it reached sport clubs and elite schools. Its real expansion, however, took place during the Second World War when it was produced for the US Army. Then the T-shirt acquired its new meaning as we know it today – not expensive, mass production clothing also for adults. The American cinema played a great role in promoting the T-shirt. James Dean in Rebel Without a Cause as well as Marlon Brando in A Streetcar Named Desire both wear T-shirts playing distinctive characters that most young man identified with by wearing the T-shirt. Today T-shirt manufacturing increases by 10% every year and it is one of the most stable types of business in the clothing industry.

Poland

Czy wiesz, że…

Jeszcze dwa stulecia temu T-shirt traktowany był jako bielizna? Dopiero pod koniec XIX wieku został rozpowszechniony jako część ekwipunku amerykańskich marynarzy. Z czasem dotarł do klubów sportowych oraz na elitarne uczelnie. Jednak prawdziwa ekspansja sławnych koszulek z rękawami nastąpiła w czasie II Wojny Światowej, kiedy to zaczęto je produkować na potrzeby armii amerykańskiej. Wtedy pojawił się T-shirt w dzisiejszym rozumieniu tego słowa – tani i masowo produkowany ubiór także dla dorosłych. Do wylansowania koszulki przyczyniło się również amerykańskie kino. Ubrany w T-shirt James Dean w „Buntowniku bez powodu” oraz Marlon Brando w „Tramwaju zwanym pożądaniem” wypromowali dwa wizerunki jednostek, z którymi utożsamiali się inni mężczyźni, nosząc, między innymi, koszulkę z rękawami. Dziś produkcja T-shirtów wzrasta średnio o 10% w skali roku i jest to jeden z najbardziej stabilnych rodzajów działalności w całym przemyśle odzieżowym.

Picture 022

Picture 025

Picture 027 Picture 030

Picture 053 Picture 064 Picture 065

Advertisements
This entry was published on July 23, 2013 at 5:00 am. It’s filed under Fashion, Look of the Day and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: