Maison Triumph

United Kingdom(Great Britain)

Triumph – an international underwear manufacturer – celebrates second season as official lingerie supplier for the London Fashion Week shows. On this and another occasion – it’s 127th birthday – it launched a pop-up store Maison Triumph in Covent Garden open to the public from Friday 15th to Monday 18th Feb. It teamed with designers like Matthew Williamson,  Fyodor Golan, Louise Gray and Felder Felder to create artistic lingerie that will be on display during that time.

I decided to pop-up to check out what was happening on Sunday.

The whole building is rather  inconspicuous-looking and if it would not have been for the girl inviting to come and see the Maison Triumph, I would probably have passed it.

The atmosphere was very welcoming, mostly due to the fact that the first person you see inside is a …security man, who greets you and opens and shuts the door when you go in and out. I ask him if I can take some pictures. The answer is ‘Yes’. Half of the success! So I quickly snap some in the entry hall decorated with huge screen showing catwalk shows as well as vintage photographs of Triumph underwear:

WP_000541 WP_000543

WP_000606

As I go further I can admire company’s history since 1886 presenting Triumph’s women  and outfits from golden ’20s  trough vintage ’60s to crazy ’80s – all elegant and chic:

WP_000562

WP_000568

WP_000560

WP_000566

WP_000564

WP_000556

WP_000567

WP_000554

WP_000547

WP_000557

Awesome flower-power afro

WP_000549

WP_000550

I am heading straight to the room downstairs where exclusive creations for Triumph from four designers are displayed and some other attractions are taking place every day (15th-18th Feb). On Sunday live lingerie making from Fyodor Golan as well as underwear fitting with experts are scheduled.

WP_000570

WP_000584

Matthew Williamson for Triumph

‘”I’ve enjoyed collaborating with Triumph on this one-off lingerie set. I wanted my piece to be both glamorous and flirtatious. Whilst the lace is traditional for lingerie, I’ve added a touch of decadence with clustered floral embellishments and ostrich feathers.”

WP_000582

Felder Felder for Triumph

WP_000596

Louise Gray for Triumph

WP_000579

Sian Whitefoot for Triumph

WP_000600

There was also some urban shooting going on in Elle Street Style Studio:

WP_000574

My journey  ends int he final room decorated with lingerie images including those with brand ambassador Helena Christensen and collection of underwear itself ready to try and buy:

WP_000585

WP_000592WP_000588

WP_000589

Poland

Triumph to obecnie międzynarodowa mark produkująca kobiecą blieliznę. Założona w 1886 roku obchodzi swoje 127-lecie istnienia. Ale to jeszcze nie wszystko, bo Triumph jest oficjalnym sponsorem i wyłącznym dostawcą bielizny na pokazach mody podczas London Fashion Week w Londynie. Z tej okazji marka zaprosiła do współpracy projektantów, takich jak Matthew Williamson,  Fyodor Golan, Louise Gray oraz Felder Felder aby stworzyli ekskluzywne kreacje, które można podziwiać w sklepie Maison Triumph w Camden Town w Londynie podczas trwającego właśnie tygodnia mody.

Z racji tego, że cenię sobie tę markę, postanowiłam odwiedzić sklep i sprawdzić, co się tam dzieje.

Sam budynek nie powala na kolana. Niczym się nie wyróżnia (może tylko kolorem farby), wtapiając się w krajobraz ulicy. I gdyby nie fakt, że przed sklepem stała dziewczyna rozdająca przechodniom zaproszenia i zachęcała do jego odwiedzin, na pewno bym nieświadomie go minęła, szukając szczęścia przecznicę dalej.

Tak więc szczęśliwa, że marka jednak postanowiła zainwestować nieco pieniędzy w żywą reklamę, wchodzę do środka.

Atmosfera jest przyjemna, szczególnie miły wydaje się ochroniarz (a przynajmniej na takiego wyglądał), który otwiera i zamyka drzwi. Szybko pytam, czy można robić zdjęcia. Gdy tylko słyszę ‘Tak’ wyjmuję telefon i  kieruję go na wielki ekran, na którym wyświetlane są pokazy mody. Cały hall od strony drzwi wejściowych zdobią archiwalne fotografie (lub też ich reprodukcje) z bielizną marki Triumph.

Dalej podziwiam rozwój firmy począwszy od lat 20.  poprzez lata 60. aż po 80. Dostrzec można myśl przewodnią: kobieta na przestrzeni wieku uległa zmianie, a wraz z nią i bielizna. Zachowawczei sztywne gorsety z początku wieku  powoli zastępowały biustonosze, z kolei strój w stylu glamour ustąpił miejsca  kolorowym i odważnym strojom kąpielowym, a nieco później szalonym  marynarkom i  jeszcze bardziej skąpej bieliźnie. Jeśli chodzi o dekoracje szczególnie urzekło mnie kwiatowe afro zapowiadające kolorystycznie nawiązujące do delikatnej bielizny w kolorze błękitu.

Jednak to, co mnie najbardziej interesuje, znajduje się na dole. Schodzę więc po schodach. Najpierw moim oczom jawi się dekoracja stworzona przez Davida Longshawa: mysz (?) z maszyną do szycia w oświetlonym na różowo pokoju dekorowanym rysunkami kreacji. Oryginalne.

W dalszej części pokoju odbywa się sesja zdjęciowa na tle narysowanych atrakcji Londynu. Dalej można obserwować powstawanie wspaniałych kreacji na żywo: od szycia po efekty końcowe na manekinie. Całość zwieńczona projektami stworzonymi specjalnie dla marki Triumph z okazji londyńskich pokazów mody. To wspaniała bogato zdobiona bielizna takich projektantów jak Matthew Williamson, Felder Felder, Louise Gray i Sian Whitefoot. Wszystkie urzekają techniką wykonania, kobiecością, trochę frywolnością. Z tłumu wyróżnia się czerwona kreacja Matthew Williamsona zdobiona połyskującymi aplikacjami i zwiewnymi piórami.

Moja podróż kończy się w pokoju z dużymi oprawionymi zdjęciami roznegliżowanych modelek (wraz z ambasadorką Heleną Christensen, gdzie znajdują się nowe kolekcje bielizny gotowe do przymierzenia oraz kupienia.

This entry was published on February 18, 2013 at 11:09 pm. It’s filed under Fashion and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Maison Triumph

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: